Leuk bedacht

‘Leuk bedacht’ is een heerlijke roman van de Nederlandse schrijfster Annette van Zuijlekom. Dit verhaal speelt zich af in het oosten van Nederland. Het leest makkelijk weg en de rode draad door het verhaal: “het geheim van Denver Harrison” maakt je nieuwsgierig. Je bent gewaarschuwd wanneer je aan dit boek begint: het laat je niet meer los!

‘Leuk bedacht’ van Annette van Zuijlekom

Op de vraag of ik Annette van Zuijlekom haar nieuwe roman ‘Leuk bedacht’ wilde lezen én recenseren heb ik ja gezegd zonder te lezen waar haar nieuwe feelgoodroman over gaat. Eerder dit jaar las en recenseerde ik namelijk haar roman ‘Ciao Charly‘ met heel veel plezier. Dit maakte mijn verwachtingen voor deze nieuwe feelgood hoog. Te hoog? Nee! Ook de roman ‘Leuk bedacht’ kan ik je echt aanraden om te lezen!

Roman die zich afspeelt in Nederland

Wat ik vooral leuk vind aan dit boek, is dat het verhaal zich afspeelt in het oosten van Nederland. Tuinarchitecte Robin krijgt een grote opdracht voor het ontwerpen van een tuin bij een succesvolle zakenman. Nou ja krijgt, ze gooit werkelijk alles in de strijd om deze opdracht binnen te slepen. Dat de opdrachtgever Denver Harrison super knap en charismatisch is heeft niets met haar enthousiasme en inzet te maken. Toch?

Wanneer ze de opdracht krijgt, verhuist Robin van Alkmaar naar het Landgoed van Denver in Oost- Nederland. Ze leert letterlijk door vallen en opstaan de vrienden en het personeel van Denver kennen. Ook ontdekt ze dat er een groot geheim op het landgoed is wat Denver uit alle macht verborgen probeert te houden.

Als lezer wordt je direct meegezogen in het verhaal. De nieuwsgierigheid naar het geheim van het landgoed blijft lang een groot raadsel. Heeft het iets te maken met de broer van Denver? En waarom wil Denver geen relatie met Robin? Hij is overduidelijk smoorverliefd op haar.

Lekker leesbaar met humor en onverwachte wendingen

De schrijfstijl van Annette van Zuijlekom vind ik erg fijn. Ze weet op een mooie manier humor, spanning en liefde in een boek samen te stoppen waardoor je elke keer het boek met een glimlach weglegt. Althans als je dat lukt. Het verhaal leest zo vlot dat je ongemerkt zo een paar hoofdstukken verder bent.

De mooie cover nodigt uit tot lezen

Naast dat Annette van Zuijlekom haar boeken erg leuk zijn om te lezen, zijn ze ook erg mooi. ‘Met een goede cover begint een goed verhaal’ zeg ik weleens. Althans, ik ben daar heel gevoelig voor. In de bibliotheek zoek ik boeken altijd uit op basis van de cover. En bij recensie-exemplaren die ik toegestuurd krijg, vraag ik mij ook altijd af: zou ik dit boek ook in de bibliotheek uit de kast pakken? En het antwoord bij deze roman is volmondig JA!

‘Leuk bedacht’ voor Nederlandse feelgood-liefhebbers

De conclusie van deze recensie is vast al duidelijk: deze roman van Annette van Zuijlekom is echt een aanrader. Dus, ben je opzoek naar een feelgoodroman van een Nederlandse schrijver die je even de tijd doet vergeten? Met ‘Leuk bedacht’ ben je zo een paar uur verder. Vergeet dus niet af en toe op de tijd te letten. Of nee, doe toch maar niet en lees het boek in één keer uit!

Meer romans en feelgoodromans met feelgood-covers: