Over ons

Boekrecensies blog bevat héél veel boekrecensies van verschillende genres. Wij specialiseren ons niet in thrillers, young adult, Engelstalig, roman of anders. ​Bij ons vind je geen vooroordeel over een zelf uitgegeven boekje of een internationale bestseller. Spreekt een boek ons aan, dan lezen we dat en daarna schrijven we een waardevolle recensie.

Wie zijn wij?

Boekrecensiesblog bestaat uit een groep van acht vrouwen met veel schrijfervaring. Marga leest en schrijft graag over paarden en couture. Yvonne kan genieten van een echte chicklit of een meeslepende feelgoodroman terwijl Lysanne meestal kiest voor Young Adult of Engelstalig. Natasja en Cynthia lezen Fantasy, romans en Young Adult. Noortje schrijft graag (over) kinderboeken en over leescultuur. Astrid en Selina zijn zelf schrijfsters en weten dus van wanten!

Hoe werken wij bij Boekrecensies blog?

Wil je een recensie aanvragen voor een boek; lees dan deze pagina.

Geen sterren op Boekrecensies blog?

Op deze website werken we niet met sterren. Ieder boek heeft zijn eigen karakter en iedere schrijver zijn of haar eigen stijl. Net als kleding is een boek onderhevig aan smaak en zal het de ene lezer wel aanspreken en de andere niet. Wij doen ons best om in dit blog zo duidelijk mogelijk aan te geven waar het boek over gaat, voor wie het boek geschikt is en wat de lezer ervan kan verwachten.

Interviews zijn altijd mogelijk

Een auteur die zijn of haar eigen werk toelicht is voor ons en voor de lezers altijd heel interessant. Lijkt het je als auteur om geïnterviewd te worden en daarmee de lezers een kijkje achter de schermen te geven? Neem vooral contact met ons op!

​Is Boekrecensies blog commercieel?

Lezen vinden we gewoon erg fijn om te doen. Ook het schrijven van recensies is voor ons een leuke hobby waarmee we de lezer willen informeren. Er is geen verdienmodel. ​Vind je als lezer de recensie zo aantrekkelijk dat je besluit om het boek te bestellen en klik je daarbij op de link naar Bol.com. Wij ontvangen een heel klein percentage van de verkoopprijs. ​Dat helpt ons om de website te onderhouden en te beveiligen.

Wil jij ook een recensie schrijven als gastblogger? Dat kan !

Heb je een heel mooi boek gelezen en wil je dit graag delen door middel van een recensie? Neem dan gerust contact met ons op via boekrecensiesblog@gmail.com.

Een gastrecensie, – blog, – column, -artikel of – verhaal is altijd mogelijk. We zijn niet zo heel streng, maar passen indien nodig, en in overleg, wel de tekst aan voordat deze geplaatst wordt, zodat deze aansluit bij de andere artikelen.

Let op:

Wij recenseren alleen fysieke boeken, geen e-books of PDF-files.

Wij retourneren geen recensie-exemplaren.