Virgin River – geweldige serie!

Nieuwe afleveringen toegevoegd’, als deze mededeling in mijn Netflix account naar voren komt, doe ik nog net geen dansje! Virgin River is een enorme Netflix hit en dat is niet voor niks. Als een nieuwe serie enorm in de belangstelling staat, moet ik het eerst zien en dan geloven. Virgin River, daar is niets over gelogen.

Virgin River niet zomaar een rivier

Virgin River stroomt door de Amerikaanse staat Utah, Nevada en Arizano. De serie is opgenomen in Canada en is fictief. Helaas.. Als dit stadje echt zou bestaan, zal deze door de serie worden overspoelt met mensen die niets liever willen dan het leven leiden zoals in de serie. Het leven wordt er omarmt, maar de harde werkelijkheid zeker niet vermeden. De ruimte en de rust die het plaatsje uitstraalt heeft iets idyllisch. Verschillende huizen verscholen in het bos met als kern ‘Jack’s Bar’ de dorpskroeg waar iedereen elkaar weet te vinden.

Het dorp heeft alles wat je nodig hebt. Een hippe foodtruck als bakkerij en de dorpsdokter die van alle markten thuis is. Ik was bang voor een zoetsappige serie waar je het einde al vooraf kunt invullen, maar dat is in ‘Virgin River’ zeker niet het geval.

Mel en Jack

Mel Monroe is een verpleegkundige uit de stad, op zoek naar een nieuwe invulling in haar leven. Ze wordt verpleegkundige in Virgin River om de dorpsdokter te assisteren. Ze maakt haar eerste avond kennis met Jack Sheridan, eigenaar van Jack’s bar in Virgin River. Jack en Mel zijn twee zeer aantrekkelijke mensen die zich direct aangetrokken voelen tot elkaar, dat ziet iedereen. Wat let hun om een relatie te starten? Mel heeft een zware tijd achter de rug en beschermt zichzelf door geen relatie aan te gaan. Echter is er geen houden aan en Mel en Jack wordt het koppel van Virgin River, door de meeste gegund, maar ook hier speelt jaloezie een grote rol.

De series Virgin River

Op dit moment is serie vijf, de speciale Kerstafleveringen op Netflix te zien. Meestal vind ik serie één de beste en daarna vergeet ik bijna wat ik eerder heb gezien. Zoals eerder benoemd, kon ik niet wachten op de volgende serie. Virgin River gaat niet alleen om Jack en Mel. De andere acteurs hebben allen een eigen verhaallijn, een eigen leven en alles wat daarbij komt. Ook Virgin River kent dorpsgenoten die je liever niet in je nabije omgeving hebt.

Wat verder van Virgin River, is een criminele organisatie actief wat niemand doorheeft en integreert in het dorp en de mensen werk aanbiedt. Door de afwisseling van de hechte gemeenschap met een spannende gebeurtenis blijf je als kijker aan je scherm verbonden en kun je niet wachten op een volgende aflevering. Denk je net dat alles op rolletjes loopt, gebeurt er iets wat hun leven overhoop haalt.

Het geheime recept van Virgin River

Ik vind het van de makers van Virgin River ontzettend knap dat ze iedere serie weer aantrekkelijk weten te maken en niet onder doet voor de serie ervoor. Hoe kan dit? Is het de afwisseling van spanning en romantiek. Is de locatie waar het afspeelt met de hedendaagse problematiek waar je jezelf in kunt herkennen het geheime recept? Of is het (voor de vrouwen) Jack Sheridan? Ik zou het net als Mel ook wel weten als ik in Virgin River zou komen. De acteurs zijn aantrekkelijk, maar niet op een overdreven manier. Wellicht dat de combinatie van dit alles, hét geheime recept is van Virgin River.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot er ‘Nieuwe afleveringen beschikbaar’ in mijn Netflix overzicht staat!

Ben je blij met onze leesbare, enthousiaste en eerlijk kritische recensies? Wij zijn dankbaar voor jouw support om Boekrecensies Blog op deze manier te continueren.

Liever lezen dan kijken?