Winterliefde op het bloemeneiland

Winterliefde op het bloemeneiland is één roman in de reeks ‘Bloemeneiland’ geschreven door Tabea Bach Dit is het eerste boek van deze serie die ik lees en de cover belooft al veel goeds.

Winter op zijn mooist

In Bretagne kan het spoken, maar een echte winter met sneeuw en ijs, zul je daar niet snel tegenkomen. Het treurige weer in Nederland met de afleiding van deze romantische cover nodigt je uit om snel te gaan lezen met de kaarsjes aan en een heet kopje thee. Sylvia is van oorsprong een Duitse en heeft een camelia plantage geërfd van haar tante. Het drukke zakelijke leven heeft zij achtergelaten, net als haar inmiddels ex- man. Haar nieuwe grote liefde Maël en de lieve mensen om haar heen maakt Sylvia gelukkiger dan ooit. Als een goede kennis van haar Sylvia vraagt om naar het vaste land te gaan en een boodschap over te brengen aan haar zus, begint de ‘Winterliefde op het bloemeneiland’.

Liefde op het eiland

Rozenn woont op het vaste land in Bretagne en ontvangt Sylvia met open armen. De boodschap wordt met een schok en mogelijkheden ontvangen. Sylvia is net zo nieuwsgierig als ik was tijdens het lezen. Wat heeft er die winterse dag plaatsgevonden, 30 jaar geleden? Rozenn begint te vertellen als het weer onverwacht omslaat naar een hevige storm net als 30 jaar geleden, is dit toeval of het lot?

SOS

Rozenn vertelt over die ene avond dat haar leven veranderde en pakt de fotoboeken voor Sylvia erbij. Het weer wordt slechter en slechter en maakt het voor Sylvia onmogelijk om terug te keren naar het bloemeneiland. Plotseling ontstaat er een heftige situatie op zee, waar Sylvia en Rozenn voor worden opgeroepen. Ook Maël en andere vrienden van het bloemeneiland en omgeving worden gevraagd om hulp. Alsof het 30 jaar geleden is, komt Rozenn oog in oog te staan met haar verleden.

Bloemeneiland reeks

Zin in een heerlijke ‘feelgood’ dan is ‘het Bloemeneiland’ absoluut de moeite waard. ‘Winterliefde’ is een dun boekje wat makkelijk wegleest en je een heerlijk verhaal biedt. De schrijfster heeft twee hoofdstukken toegevoegd van de eerste ‘Bloemeneiland’ en ik raad je aan om deze twee hoofdstukken als eerste te lezen. Mocht je geïnteresseerd zijn geraakt in deze reeks, zou ik met de eerste beginnen. Dit geeft je een beter beeld van Sylvia en hoe ze op het bloemeneiland is gekomen.

Meer heerlijke feelgoodromans lezen?