Toppunt van huwelijk? Samen een boek schrijven!

Heb je al een keer een boek gelezen van Nicci French? Of misschien wel van Lars Kepler? Deze schrijvers hebben iets met elkaar gemeen. En nee, dat is niet dat ze allebei thrillers schrijven.  Het zijn beiden schrijversechtparen.

Samen thuis zijn én werken?

Net als de aangemeerde schepen in de 14e eeuw – die verplicht 40 dagen in de haven moesten verblijven – zijn wij ook nu in 2020 in quarantaine. De wereld staat op z’n kop: kinderen thuis lesgeven, man en vrouw beiden gekluisterd aan huis en wat doen wij? Gelukkig is er sociale media, Netflix, Heel Holland Bakt zich suf en af en toe vliegen waarschijnlijk de pannen in het rond (Help! Mijn man is thuis). Wat doen wij bij Boekrecensiesblog? Wij lezen verder, schrijven gewoon verder en proberen leesadvies te geven over thuisonderwijs, al lezend reizen over de wereld en wij hebben de boeken op een rijtje gezet die binge waardig voor jou zijn

Maar één advies waren we vergeten: schrijf eens samen een boek met je partner!

Een nieuw kindje: een boek

Nu vraag je je misschien af wáárom je een boek zou schrijven met je partner. Zit je niet al genoeg met je partner binnen? Ook nog eens samenwerken? Maar het is een leuke uitdaging. Je hebt ineens tijd voor elkaar, want normaliter ben je toch voor alleen voor jezelf bezig. Je hebt nu samen iets (leuks) te doen, het is iets nieuws en je wordt misschien wel het nieuwste schrijversechtpaar van Nederland. Dubbel zoveel fantasie, dubbel zoveel energie en elkaars werk verbeteren!

Schrijversechtparen; ze bestaan écht!

Er bestaan al enige schrijvers die samen met hun man/vrouw schrijven. De nieuwste thriller uit Denemarken ‘Winterland’ is geschreven door Kim Faber en Janni Pedersen. Een andere thrillerschrijver uit Zweden genaamd Lars Kepler, is het pseudoniem van Alexandra Coelho Ahndoril et Alexander Ahndoril. Leuk om te weten: zij probeerden hun namen verborgen te houden, dit was ze helaas maar vier maanden gelukt.

Daarnaast kennen velen de boeken van Nicci French, ofwel Nicci Gerrard en Sean French. Nu noemen we alleen maar thrillerschrijvers. Betekent dit dat je alleen thrillers met z’n tweeën kan schrijven? Absoluut niet. Ron Schröder en Marianne Busser schrijven samen kinderboeken, net zoals Erik van Os en Elle van Lieshout (tevens boeken voor volwassenen).

Hebben we je een nieuw idee gegeven? Samen thuis en gezellig samen aan het werk, wie wil dat niet? Zodra deze Corona nachtmerrie voorbij is kunnen jullie linea recta samen naar het Boekenbal! En vergeet vooral niet: noem ons éven in ieder interview als startpunt van jullie glansrijke carrière en vergeet het vooral niet om met ons te delen!