‘Een streepje tegen’ Wendy de Liefde

‘Een streepje tegen’ is de debuutroman van de Nederlandse feelgood auteur Wendy de Liefde. Het verhaal gaat niet alleen maar over romantiek en feelgood. Het gaat ook over een zwangerschapswens die niet vervuld wordt. De weg van hopen, wachten en teleurstellingen. Is het dan nog wel een feelgoodroman? Absoluut. Zonder enige twijfel staat het feelgood gevoel en de romantiek voorop!

Huisje, boompje en kindje…

Het verhaal in deze roman gaat over Sarah. Sarah komt eindelijk de ware man tegen en dan verandert haar leven heel snel. Van vrijgezel, die altijd werkte en bijna de hoop op de ware liefde had opgegeven, naar huisje, boompje en kindje…

Althans dat is de wens van Sarah. Maar deze kinderwens blijkt moeilijker te vervullen zijn dan ze had gedacht. Wat is er toch aan de hand? Wanneer Sarah en haar vriend er uiteindelijk voor kiezen om het medische traject in te gaan, lijkt het al bijna te laat. De spanningen, die al de maandelijkse teleurstellingen met zich meebrengen, laten zijn sporen in de relatie na.

Een streepje tegen

Bij de zoveelste negatieve zwangerschapstest en nog een behoorlijke portie familie drama, is Sarah er klaar mee. Ze gooit het roer om. Sarah besluit alles en iedereen achter zich te laten en kiest voor haarzelf. Maar ook dit is geen gemakkelijke weg. Het vrijgezellenleven brengt haar niet wat ze ervan had verwacht. De mannen die op haar pad komen blijken stuk voor stuk niet de ware. Had ze dan toch al eerder de ware gevonden?

Een bijzonder einde

Wat volgt is een turbulent jaar voor Sarah. Een jaar dat eindigt zoals ze ooit haar leven voor ogen had. En zoals een feelgoodroman hoort te eindigen, eindigt ook ‘Een streepje tegen’. Het komt namelijk allemaal goed. Misschien niet zoals verwacht en geplanned, maar het komt goed!

Een heerlijk boek, anders dan anders

En terwijl ik, na het lezen van de laatste bladzijde, ‘Een streepje tegen’ weer op mijn nachtkastje leg,  weet ik het zeker: er volgen vast meer boeken van Wendy de Liefde. Want ze heeft het vermogen om een zwaar onderwerp luchtig en realistisch te beschrijven. Een onderwerp dat zeker aandacht verdient. En een onderwerp dat niet snel gekozen wordt om over te schrijven. Gelukkig heeft Wendy dat wel gedaan.

Ik hoop dan ook dat dit boek voor alle lezeressen in dezelfde situatie een hart onder de riem mag zijn. En voor alle andere lezeres is deze feelgoodroman ook meer dan de moeite waard. Het is zeker een boek dat een plekje op je ‘feelgood plank’ in je boekenkast verdient!

Meer recensies over feelgoodromans: