De Zweedse Affaire – Karen Swan

‘De Zweedse affaire’ is een roman vol zomerse mysterie en heerlijke spanning. Een roman die je meeneemt naar Scandinavië. En naar een mysterie waarvan je geen idee hebt hoe het zal eindigen.

‘De Zweedse affaire’ van Karen Swan

Een recensie schrijven van een goed boek is soms moeilijker dan het recenseren van een matig boek. Waarom? Omdat je zo graag wilt delen waarom je dit boek écht moet lezen, zonder in clichés te vallen van niet meer loslaten, tot in de late uurtjes doorlezen en geweldig uitgewerkte personages. En toch zijn dat precies de redenen waarom je deze Scandinavische roman écht moet lezen.

Zweden in de hoofdrol

Het verhaal van ‘De Zweedse Affaire’ speelt zich logischer wijze af in Zweden. Karen Swan beschrijft de natuur en de setting van het verhaal zo mooi dat je zelf ’in Zweden bent’. Een verhaal vol liefde en spanning. Want na een bijzonder telefoontje staat de wereld van de hoofdpersonages op zijn kop.

Midzomer op de Zweedse eilanden

Hoofpersonage Bell werkt al meer dan twee jaar als Nanny voor een Zweeds gezin. Wanneer ze op een dag een vreemd telefoontje aanneemt verandert alles. Hun zomer op de Zweedse eilanden wordt geen vakantie zoals voorgaande jaren. De moeder van de kinderen Hannah lijkt afwezig en gedraagt zich anders. En dan is er ook nog de geheimzinnige man waar Bell als een blok voor valt. Wat houdt hij achter? En waarom vertelt hij niet meer over zijn verleden?

Scandinavische roman

Nog niet eerder heb ik een boek gelezen met een Scandinavisch land in de hoofdrol. Best gek eigenlijk voor een Scandinavië- fan. Maar met ‘De Zweedse Affaire’ is dat helemaal goed gekomen. Deze roman neemt je mee naar het Scandinavische leven en auteur Karen Swan heeft de mysteries rondom de hoofdpersonages goed opgebouwd. Lange tijd heb je als lezer geen idee hoe het nu werkelijk zit. Het maakt je nieuwsgierig en om er maar een cliché in te gooien: eenmaal begonnen met lezen, lees je tot in de late uurtjes door om het mysterie te ontrafelen!

Meer romans, thrillers, series en non-fictie die zich afspelen Scandinavië:

De beste Scandinavische series