‘Bullseye’: In de roos geschoten?

Over een paar dagen komt het boek ‘Bullseye’ van Vera Stupenea uit. Wij hadden de kans om het boek alvast te lezen en er een stukje over te schrijven.

Thrillerauteur Claudia analyseert haar vorige relatie met Friso, een narcist pur sang. Hoe kan een sterke vrouw zoals zij vallen voor een man die alleen maar van zichzelf kan houden? Dan krijgt ze opeens een bericht op Instagram: “Kijk uit! Mike is terug in je leven.” Wat heeft dit te betekenen?

Voordat het te laat is…

Claudia kan het bericht niet loslaten en gaat op onderzoek uit. Ze moet erachter komen waarom het erg is dat darter Michael van Kessels in haar leven is. Is hij ook een narcist zoals haar ex-vriend Friso? Ze raakt bevriend met één van de ex-vriendinnen van Michael. Bianca is wellicht Claudia’s enige manier om het mysterie op te lossen. Wanneer ze wordt aangevallen door een drone heeft Claudia door dat er waarschijnlijk meer aan de hand is. Wie heeft de drone op haar afgestuurd en waar is ze nog veilig?

Eigen ervaring

Bullseye’ geeft een interessante kijk op narcistische persoonlijkheidsstoornis. Voor velen is het niet voor te stellen om met zo iemand samen te zijn, maar het probleem is dat de narcist de allercharmantste lijkt te zijn… totdat je verder in de relatie bent. Dit is ook wat schrijfster Vera Stupenea is overkomen. Ze heeft deze nare ervaring omgezet in inspiratie voor haar derde boek.

Over het verhaal

Het verhaal is vlot geschreven en makkelijk te volgen. Je hoeft niet lang te wachten voor de vreemde tekst op Instagram en hier en daar voel je de spanning. De spanning blijft helaas niet constant hangen, omdat er (voor mij) net teveel wordt uitgelegd. Dit zie je ook terug in de passages met sex: laat de lezer het zich verbeelden, vertel niet over bekkenbodemspieren.

Het is niet een thriller zoals ik gewend ben. Daarom denk ik dat dit meer een boek is voor lezers die een wat spannender boek willen lezen dan ze gewend zijn.

Meer Nederlandstalige thrillers

Bedankt voor het leesexemplaar, Vera!