Blauwe plekken

Doen blauwe plekken pijn of vind je ze stiekem lekker? Stiekem, omdat niemand het erover heeft om blauwe plekken fijn te vinden. Misschien is dit voor jou wel normaal? Wat hebben deze blauwe plekken tot gevolg? Sidney Raven heeft na twintig jaar praten over een roman nu haar eerste debuutroman ‘Blauwe plekken’ geschreven en ik mocht deze lezen en recenseren. Wordt dit boek ‘fifity shades of grey’ 11.0 of heeft Sidney het zich eigen weten te maken?

Geheim verlangen

Na de enorme hit ’50 shades of grey’ is BDSM spannend. Wie wil niet zo’n knappe man in voor zich zien in zijn strakke spijkerbroek en ontbloot gespierd bovenlijf? Handboeien, zwepen die niet meer op schimmige sites worden verkocht, maar op iedere site te zien en koop zijn. Zilla Jongzeel raakt opgewonden van pijn. Het diepe verlangen dat iemand haar pijn doet is aanwezig sinds haar jeugd en ze heeft geen idee hoe ze hiermee moet omgaan. Haar bekende partner, acteur Paul Arend deelt deze verlangens niet. Haar pijn doen zit niet in zijn aard en Zilla dringt niet bij hem aan. Het diepe verlangen van pijn kan zij niet meer onderdrukken en plaatst een advertentie op een datingsite.

Verlangen wordt werkelijkheid

Zilla heeft iemand gevonden die haar geheime verlangen werkelijkheid laat worden. Als Paul erachter komt is hij in eerste instantie boos en verdrietig, maar wil Zilla niet kwijt. Samen besluiten ze om een open relatie te beginnen. Zilla en Paul zijn naast elkaars partners in de liefde ook zakelijk partners. Samen zijn ze een acteerschool gestart welke direct goed gaat. Toch heeft ieder succes ook een keerzijde.

Blauwe plekken en de ondergang

De populariteit en succes van Paul gaan niet ongemerkt voorbij en de roddelpers zoekt naar iets wat ze kunnen gebruiken. De blauwe plekken van Zilla gaan zijn voer voor de media en ondanks haar kickbokslessen wordt Paul door het slijk gehaald. Is zijn reputatie nog te redden? De minnaar van Zilla heeft ook andere ideeën over hun relatie, is dit wat Zilla wil?

BDSM of meer?

Ik was bang een ‘fifty shades of grey’ 11.0 te gaan lezen. Na het succes proberen diverse schrijvers dit succes na te doen. Platonische gore seksscènes die het boek vullen, daar zijn er genoeg van. Enigszins sceptisch begon ik te lezen en is dit een geheel eigen en verfrissend boek. Sidney Raven heeft een goed verhaal neergezet en het verlangen van iemand beschreven die hier veel schaamte over heeft. Ze heeft dit mooi beschreven, samen met alle hobbels die het teweeg brengt. Wat doet dit met je relatie en omgeving? Het boek leest prettig en afwisselend zonder dat de rode draad verdwijnt. De kaft vind ik niet passen bij de inhoud, waardoor je er anders instapt als lezer.

Meer uit deze categorie:

One Response to “Blauwe plekken