Lionel Messi de beste voetballer

Lionel Messi of Ronaldo, er zijn twee kampen als het gaat om wie de beste voetballer van de wereld op dit moment is. Messi met zijn aangeboren talent of Ronaldo, de harde werker. Twee verschillende mensen met een doel: alles winnen wat er te winnen valt. Dit is Lionel Messi gelukt door de wereldbeker met Argentinië te veroveren Frans van Duijn schrijft zijn tweede biografie over Lionel Messi, nadat hij dit eerder over Max Verstappen heeft gedaan.

Lionel Messi in makkelijke taal

Een kleine voetballer die makkelijk tegenstanders uitspeelt en het doel weet te vinden. Frans Duijn heeft voor zijn boek over Lionel Messi alle informatie verzamelt en voor Leeslicht gepubliceerd. Leeslicht geeft boeken uit voor volwassenen die niet makkelijk lezen, maar wel graag willen lezen. Lionel Messi is na het veroveren van de wereldbeker nog populairder en dit boek zal hierdoor nog meer in trek zijn. Biografieën over sporters vind ik altijd mooi om te lezen. Iemand wint niet zomaar een wereldbeker of Olympische titel. Zijn/ haar leven staat hier volledig in teken van. Geen feestjes, op tijd naar bed en een strak trainingsschema. Je moet het maar kunnen en willen. Talent is ook een belangrijke factor. ‘Lionel Messi de beste voetballer van de wereld’ is een fijn boek om te lezen en geeft nieuwe feiten weer. Biografieën zijn vaak langdradig, dit is een beknopt en overzichtelijk boek met alle ‘ins and outs’ die een goed overzicht geven wie Messi is.

De kleine dribbelaar die alles veroverde

Gouden ballen, Champions League en dan eindelijk de wereldtitel voor Argentinië in 2022. Wat heeft dit lang geduurd voor Messi. Net niet… Wat een frustraties, slapeloze nachten en zelfs bedreigingen. Lionel Messi heeft veel moeten doorstaan om dit te bereiken Dit zijn factoren die je niet ziet als kijker, maar door het boek meer inzicht geeft. De groeihormonen die hem naar de 1.65m hebben gekregen en zo belangrijk voor zijn carrière zijn geweest. De wijk waar hij in opgroeide en vervolgens met zijn jeugdliefde trouwde. Van Barcelona naar PSG, zal hij nog terugkeren naar zijn oude liefde? Ik verwacht van wel, bij PSG zit hij toch niet echt op zijn plek. Messi hoort bij Barcelona, zoals Cruijff bij Ajax hoort. Zou een mooi slothoofdstuk zijn voor zijn carrière.

Voor wie te lezen?

Dat ik enthousiast ben is tussen de regels door te lezen. Zelf denk ik dat dit boek niet alleen fijn is voor volwassenen die moeite hebben met lezen, maar voor iedereen die houdt van sport en wat een sporter er allemaal voor moet doen. Lionel Messi is een wereldwijd begrip. Zelf hoef ik niet een dik boek over hem te lezen, maar vond dit echt leuk en prettig te lezen om net wat meer over hem te weten te komen. Kinderen die een spreekbeurt of werkstuk over hem willen maken zouden absoluut gebruik kunnen maken van dit boekje. Denk dat ik Max Verstappen nu eerder van Leeslicht zou lezen dan een ander boek over Max Verstappen.

Meer van dit genre?