Gewetenloos

Cover Gewetenloos Karin Slaughter

Het tweede verhaal over Andrea is weer een masterpiece van de Queen of Crime. Gewetenloos brengt je spanning en sensatie. Voor alle Karin Slaughter-fans weer genieten en nog geen fan? Welkom bij het fandom.

Het eerste verhaal over Andrea heet Gespleten (Pieces of her, nu ook een Netflix-serie) en gaat over Andrea Cooper die denkt dat ze haar moeder goed kent. Maar wie is haar moeder eigenlijk en welke geheimen draagt ze met zich mee? Ook goed geschreven en ondanks dat dit het eerste deel is, kan je Gewetenloos lezen zonder dat je Gespleten hebt gelezen. Slaughter geeft namelijk genoeg informatie zonder dat je te veel mist.

Terug naar het verhaal

Terug naar het verhaal van Gewetenloos. Andrea Oliver heeft haar training afgerond en krijgt gelijk een missie aangewezen: het beschermen van de rechter die wordt bedreigd. Dit gaat gepaard met een undercovermissie: het oplossen van de moord op Emily Vaughn, 40 jaar geleden. Het is belangrijk dat ze de moord oplost, want dit heeft ook invloed op haar leven…

Twee verschillende standpunten

Tijdens het lezen wisselen we af tussen Andrea en Emily. Als we ons niet in 2022 bij Andrea bevinden, dan zijn we in 1982 en lezen over de laatste dagen van Emily. Langzaam krijgen we meer informatie over haar… kunnen wij al raden wie de vader is? Is dit ook de moordenaar?

Maatschappelijke kwesties

Waar ik altijd veel bewondering voor heb, is dat Slaughter altijd maatschappelijke kwesties in haar boeken verwerkt. Dit keer lees je over o.a. zwangerschap en sekte. Dit zorgt niet alleen voor meer emoties, maar ook betrokkenheid in het verhaal en in de echte wereld. Ondanks dat het een thriller is, denk je ook na hoe het in onze wereld er aan toe gaat en dat is knap gedaan.

Wederom spanning en sensatie waarbij je van het begin tot het einde aan het boek gekluisterd zit.

Nederlandse vertaling door Ineke Lenting

Meer Karin Slaughter-boeken