De zeven zussen: Parel!

Onverwachte ontmoetingen en liefde

Deel vier van de reeks van de zeven zussen is ‘Parel’. Deel vier alweer, dat betekent dat ik ruim vierentwintighonderd bladzijden gelezen heb over deze bijzondere familie. En verveelt het mij al? Nee!

Ook dit deel heb ik in no time uitgelezen. CeCe staat in dit vierde deel centraal. Net als haar andere zussen gaat ook zij op zoek naar antwoorden over haar afkomst en verleden. Ze vertrekt naar de stranden van het Thaise Krabi voordat ze verder reist naar Australië. In Krabi ontmoet CeCe een man, die een grote rol gaat spelen in haar leven. Anders dan je zou gaan denken…

Ook in dit deel is het Lucinda Riley gelukt om je mee te nemen in het leven van de hoofdpersoon. De verhalen over CeCe haar heden én verleden nemen je weer mee op reis. Lezende over de stranden van Krabi, hoor je de zee ruisen, voel je het zand tussen je tenen en de zon op je huid.

Parelhandel in Australië

De voorgeschiedenis van Cece speelt zich af in ‘the out back’ van Australië, waar de parelhandel centraal staat. De verschillen tussen arm en rijk, ras en afkomst worden pijnlijk duidelijk. Lange tijd is het onduidelijk wie welke rol speelt in Cece haar afkomst. Maar stukje bij beetje wordt je meegenomen in haar voorgeschiedenis en krijg ook jij als lezer antwoord op de vragen over het verleden van CeCe.

Lukt het ook CeCe om verbanden te leggen tussen deze verhalen over haar voorgeschiedenis en haar eigen leven en persoonlijkheid? Terwijl ze steeds verder bij haar zussen en familie vandaan reist, komt ze dichterbij haar biologische familie. Ook leert CeCe dat liefde uit onverwachte hoek kan komen. Deze reis, waar ze zo vreselijk tegenop zag, blijkt van grote invloed te zijn op de rest van haar leven.

Mysterieuze dood

Zoals je bij dit genre boeken mag verwachten, kent ook dit verhaal een goed einde. Is het daardoor saai om te lezen? Absoluut niet. Zoals al eerder gezegd en geschreven, ligt de kracht van Lucinda Riley in het beeldend schrijven. De gedetailleerde verhalen zorgen ervoor dat je niet wilt stoppen met lezen. Niet getreurd, na dit deel volgen nog drie delen.

Rode draad in het verhaal blijft de mysterieuze dood van Pa Salt en het ontbreken van de zevende zus Merope. Nieuwsgierig naar het antwoord hierop, blijft deze reeks zeer verslavend om te lezen!

Alle delen van De zeven zussen tot nu toe:

Deel 1: de zeven zussen