De tijgerprinses: bundel nieuwe sprookjes

Als ik ‘sprookje’ zeg, dan denken de meesten aan Sneeuwwitje, Roodkapje of Assepoester. Stuk voor stuk echte klassiekers. Maar zouden er ook moderne sprookjes bestaan? Waarin alles net een beetje anders is? Het antwoord is ‘ja’. Sanne Miltenburg schreef en tekende met ‘De tijgerprinses’ een bundel verrassende, moderne en prettig leesbare sprookjes ‘met een twist’.

Een heks die zichzelf graag slank wil toveren, een ridder die liefdebrieven schrijft, kabouters die vooroordelen hebben over elfjes en andersom; het komt allemaal uit de koker van Sanne Miltenburg. De personages zijn soms net even anders dan je zou verwachten. Of de tijd waarin de sprookjes spelen is niet zoals vaak het geval is de Middeleeuwen. En ook de locatie waar een verhaal zich afspeelt hoeft zich niet te beperken Europa. Door te variëren met personages, locaties en verschillende tijdperken, weet Sanne een heleboel verrassende en frisse sprookjes te schrijven.

Sprookjes met een twist

In ‘De tijgerprinses’ ontmoeten we een bont gezelschap personages. Niet alleen de bekende prinsessen, prinsen en ridders, maar ook exotische dieren, oververmoeide beschermengeltjes of een computer-hackend meisje met de passende naam Flop. Hoewel veel elementen uit de klassieke sprookjes dus een twist hebben, blijft één ding wèl recht overeind. Bekende sprookjesthema’s blijven gehandhaafd. Zo vertellen de verhalen bijvoorbeeld over goed en kwaad, tevreden zijn met wat je hebt, leren delen of respect hebben voor anderen.

Schrijver en illustrator

Sanne schreef niet alleen de verhalen, maar maakte er ook de illustraties bij. Ze maakte sfeervolle, kleurrijke prenten die van het boek een waar voorleesfestijn maken.

illustratie De tijgerprinses

Voorleesboek

Met name geschikt om voor te lezen aan kinderen vanaf een jaar of zeven. De korte verhalen lenen zich prima voor een “verhaaltje voor het slapen gaan”. Zelf lezen kan natuurlijk ook, maar vanwege de grote tekstgedeeltes voor wat oudere kinderen.

Sint 2023Sint 2023

Meer leuke kinderboeken: