Wat als je verleden je achtervolgt?

‘Het strandhuis’ van Suzanne Vermeer gaat over oude vrienden die al twintig jaar geen contact meer met elkaar hebben. Totdat ze allemaal berichten ontvangen van S. en het verleden ze inhaalt…

Het verhaal begint met journaliste Teresa die haar best doet om meer informatie bij inspecteur Bas te winnen. Wat weet hij over het lijk dat gevonden is op het oud scoutingterrein? ‘Stiekem’ kijkt ze in zijn dossier en komt meer te weten over de zaak.

De drie vriendinnen

Dan verandert het verhaal en leren we drie oud-vriendinnen Claire, Patricia en Gemma kennen. Hoewel ze elkaar vroeger heel goed kenden, zijn hun wegen (om nog geheime redenen) gescheiden. Elk leeft een eigen leven in een compleet andere stad en Claire zelfs in een ander land. Totdat ze noodgedwongen weer contact met elkaar moeten zoeken en komen samen op Sardinië. Ze krijgen berichten van een S. en dachten dat dit niet mogelijk was. Hoe kan het? Zijn zij nu allemaal in gevaar?

Groot geheim

Meerdere verhaallijnen komen aan bod in ‘Het strandhuis’ waardoor je verschillende kanten van het verhaal meekrijgt. De drie vriendinnen dragen een groot geheim, uit het verleden, met zich mee en nog even en de waarheid komt naar boven drijven. Beetje bij beetje vormt het verhaal zich tot een geheel en je snapt waarom de vriendinnen het contact hebben verbroken.

De schrijver of schrijfster (best bewaard geheim van de boekenwereld?) heeft een solide verhaal neergezet, met hier en daar de nodige spanning, zeker met het stalkerseffect en het mysterie rondom het verleden. Het boek heeft een niet al te ingewikkelde verhaallijn en lees je dus snel uit.

Over Suzanne Vermeer

Vermeer debuteerde in 2006 met het boek ‘All-inclusive’ en hierna volgden verschillende zomer- en winterthrillers. Totdat tragisch nieuws de boekenwereld bereikte: Paul Goeken was overleden. De schrijver gebruikte de naam Suzanne Vermeer als pseudoniem. De familie wilde de boekenreeks graag voortzetten en tot op de dag van vandaag weet niemand wie er nu schuilgaat achter de naam ‘Suzanne Vermeer’. Wel weten we dat er elk jaar weer nieuwe (en goede) boeken verschijnen. Heb jij een idee wie het kan zijn?

Meer boeken van Suzanne Vermeer
Winternacht
IJskoud