The place to be – maar dan anders…

Onze rubriek ‘The place to be’ hebben we al een tijdje niet meer kunnen aanvullen vanwege de corona-crisis. Het zou tenslotte ongepast zijn om allerlei leuke boekenwinkels, boeken-evenementen en bijzondere gelegenheden te promoten, terwijl het de bedoeling is dat we allemaal onze reisbewegingen beperken.

Toch willen we ‘The place to be’ graag aanvullen met leuke websites die je wel kan bezoeken. Op pad! Maar dan anders…

The place to be – digitaal !

Boekbeschrijvingen

Boekbeschrijvingen is zo’n website die je vast bij je favorieten gaat opslaan. Titel, auteur, uitgever, aantal pagina’s, ISBN nummer en de juiste volgorde van series! Je kan uitgebreid sorteren op naam van de auteur, naam van het boek, genre. Er zijn ook wel recensies maar niet zo uitgebreid en ‘lekker leesbaar’ als die van ons ;>)  Wat wij vooral interessant vinden is de categorie: verschijningskalender. Hier staan boeken per maand, die zullen worden uitgegeven. De informatie komt rechtstreeks van uitgeverijen. Tips voor goede boeken zijn welkom!

Top tien beste boeken

De top tien van beste boeken is een leuke website over de beste boeken. De boeken zijn samengesteld ‘op basis van populariteit, reviews en inhoud’.

Wij doen op Boekrecensiesblog zelf niet aan lijstjes want voor ons is een boek dat het nauwelijks commercieel goed doet, evenveel waard als een boek dat in een top-tien lijstje staat. Iedereen heeft tenslotte zijn of haar eigen smaak en een zelf-uitgegeven boek kan een pareltje zijn, terwijl een super populair boek ook kan tegenvallen als het bijvoorbeeld niet jouw genre of smaak is.

Desalniettemin is deze website leuk om te bezoeken en is het stimulerend en inspirerend genoeg om je ‘nog te lezen’ boekenstapel aan te vullen.

Boekenwinkeltjes en Boekenzoekdienst

Boekenwinkeltjes is een website om boeken te kopen of te verkopen. In onze blog ‘op zoek naar een boek’ hebben we het al eens gehad over hoe leuk het is om een boek te zoeken dat vaag in je geheugen zit, maar je nooit meer hebt kunnen vinden in een boekenwinkel. Misschien vind je het toch in een antiquariaat, op een boekenbeurs, een boekenmarkt of in boekenwinkeltjes.nl. Of je plaatst zelf een advertentie met een oproep voor het boek via de Boekenzoekdienst. Het lastige is wel dat er minstens een titel of schrijver wordt verwacht, en soms ben je zelfs die vergeten.

In onze blog: ‘Op zoek naar een boek’, tips om het boek tóch te vinden!

Boekenpost

Een magazine over boeken? Ja zeker. ‘Het magazine Boekenpost brengt verrassende artikelen over al het moois uit de literaire wereld: literatuur en lectuur, recente uitgaven en klassiekers of verborgen parels van weleer, terecht bejubeld of onterecht in de vergetelheid geraakt. Het magazine staat vol achtergrondverhalen, interviews en volgt het laatste boekennieuws. Vaste prik is de agenda van markten, veilingen, exposities en literaire uitstapjes. Boekenpost verschijnt 6 keer per jaar.’ Ken jij het magazine al? Wij horen het graag.

Boekennieuws

Een digitale krant over de boekenwereld is ‘Boekennieuws‘. Het ziet er ook echt uit als een krant en leest als een krant. Daar moet je wel van houden. Maar wil je op de hoogte blijven van de nieuwste boeken, artikelen over boeken en interviews met schrijver, dan is dit een website voor jou.

Digitale bibliotheek!

Van online Bibliotheek kun je lid worden en e-books lezen en luisterboeken luisteren. ‘Als lid van de online Bibliotheek heb je direct toegang tot duizenden e-books en luisterboeken.’ Tijdens de zomervakantie is er de Vakantiebieb met gratis boeken om te lezen. Duizelt het voor je ogen en kun je niet kiezen uit titels? Er zijn ook tips van een lezerspanel, je kan zoeken per categorie en de online Bibliotheek is erg actief op Instagram. Daarnaast is er ook nog een leesclub. Gezellig !

Voor de schrijvers onder ons

The place to be: een workshop!

De online schrijfschool van thrillerschrijfster Marelle Boersma is niet alleen gericht op schrijfvakanties en retraites maar ook op online trainingen. Van levensverhalen (leren) schrijven tot en met thrillers. Haar aanbod is groot en variëren van 4 tot 8 weken. We kunnen niet adviseren over de inhoud, maar het ziet er mooi uit en als je straks zelf een boek hebt geschreven, kom maar op, wij lezen het graag!

The place to be: schrijven, proeflezen en wedstrijden!

Schrijven Online is de perfecte plek voor iedereen die graag schrijft. De kracht ligt hier in het community-gevoel: een forum, proeflezen en boekpresentaties. Er is een overzicht met belangrijke en interessante wedstrijden en hadden we al gezegd dat er een tijdschrift is vol met o.a. schrijftips, workshops en interviews?

Heb jij de volgende place to be voor ons? Wij zijn benieuwd!