Oude wijze honden – Elli H. Radinger

De verbluffende wijsheid van onze trouwste metgezel

‘Veel hondenbezitters willen er niet eens aan denken dat hun jonge gezonde hond ooit dood zou kunnen gaan. Maar als je je realiseert dat je dieren (en mensen) te allen tijde van je weggerukt kunnen worden, leidt dat vaakt ot het diepe besef dat je nog meer van ze houdt dan eerst.’

Dit boek kon ik niet laten liggen

Als baasje van een negenjarige Labrador en een dertienjarige Jack Russell kon ik het boek Oude wijze honden niet laten liggen. Dit niet alleen door de prachtige foto van de grijze snuit op de kaft van het boek, maar ook vooral door de boodschap die auteur Elli H. Radinger in het boek meegeeft: van onze oude viervoeters kunnen we (nog) ontzettend veel leren.

‘Je kunt niet leven als je alsmaar spijt hebt van dingen die in het verleden gebeurd zijn, of als je bang bent voor de toekomst. Van oude honden leren we dat het niet erg boeit wat we níét gedaan hebben, het gaat erom wat we wél gedaan hebben of wat we vandaag doen.’

Wolven- en hondenexpert

In Oude wijze honden neemt Radinger, wolven- en hondenexpert, je mee in een prachtig eerbetoon aan de beste vriend van de mens. Ze combineert haar eigen schat aan kennis en ervaring met de verhalen van mensen om haar heen en de uitkomsten van diverse onderzoeken en experimenten. Radinger’s liefde voor haar hond Shira en de honden die haar zijn voorgegaan spat van de pagina’s af. De prachtige foto’s in het boek maken het verhaal compleet.

Aanrader voor iedere hondenliefhebber

Oude wijze honden is een prachtig, inspirerend en ontroerend boek dat mij persoonlijk heeft weten te raken, vooral door de herkenbaarheid van de verhalen. Het stelt de juiste kritische vragen en doet je realiseren hoe belangrijk het is om te leven in het nu en te genieten van iedere dag en ieder moment. Oude wijze honden is een absolute aanrader voor iedere hondenliefhebber.

‘Dieren leren je buiten de beperkingen van woorden te leven, je open te stellen voor andere vormen van bewustzijn, jezelf op andere ritmes af te stemmen en te kijken met je hart.’