Een portret van Emily Price – Katherine Reay

Wanneer liefde, familie en Italië elkaar ontmoeten ontstaat er een nieuwe toekomst!

Emily Price moet voor haar werk naar Atlanta. Ze is daar nog maar kort en ontdekt emoties bij zichzelf die ze nog niet eerder gevoeld heeft. Hoe moet ze daar mee omgaan? Kunnen deze gevoelens wel voor altijd zijn? En is ze echt zo goed in haar werk als anderen zeggen? Wanneer ze beetje bij beetje steeds meer in zichzelf en de liefde durft te geloven, ziet haar toekomst er ineens heel anders uit.

Liefde voor de kunst

Emily werkt als restaurateur voor een verzekeringsmaatschappij. Door haar liefde voor kunst, restaureren en schilderen heeft ze voor het eerst een grote opdracht gekregen. Ze werkt samen met speciaal opgeleide restaurateurs en dat maakt haar onzeker. Wanneer Emily van haar baas hoort dat er een speciale reden is waarom zij deze opdracht gekregen heeft, stort ze zich volledig op haar werk. Daarnaast besluit ze ook om, samen met haar nieuwe liefde Ben, het restaurant van zijn familie op te knappen.

Liefde voor Ben

Ben, de man die ze op dag één in Atlanta ontmoet, is een gepassioneerde Italiaanse kok, met een warm en groot hart voor zijn familie. Hij is hier tijdelijk om zijn familie te helpen, en om zijn recept voor pizza’s te verbeteren. Emily is direct geraakt door zijn persoonlijkheid, warmte en passie. Ze durft niet aan een toekomst samen met hem te denken omdat hij binnenkort weer teruggaat naar Italië. Doordat Ben alles vanuit passie en gevoel doet, besluit hij Emily ten huwelijk te vragen voordat hij naar Italië vertrekt. Ze trouwen in Atlanta en vliegen een dag later naar Italië, een nieuwe toekomst tegemoet.

Liefde voor Familie

Al snel blijkt het Italiaanse temperament, hun manier van leven en de geheimen in de familie van Ben, moeilijker voor Emily dan ze vooraf had kunnen bedenken. Wanneer ze besluit haar dagen weer te gaan vullen met restaureren en haar liefde voor kunst en schilderen, wordt het familiegeheim van Ben ontrafeld. Is de liefde tussen Ben en Emily groot genoeg om al deze veranderingen aan te kunnen? En kan Ben zijn familie omgaan met het ontrafelde geheim, ook wanneer ze een zeer geliefd familielid verliezen?

Liefde voor Italië

Deze roman neemt je mee naar Italië. Katherine Reay geeft je het gevoel dat je in Italië bent. Je ziet de velden met zonnebloemen voor je, proeft de pizza’s , je ruikt de pasta’s en de omschrijvingen van de terrasjes in de Italiaanse dorpjes nodigen je uit om naar toe te gaan. Tijdens het lezen krijg je zin in de zomer. Het eerste deel van het boek gaat vooral over Emily, en Ben, hun karakters worden uitvoerig beschreven en uitgediept.

Liefde en leven

Halverwege het boek komen er steeds meer personages in voor, zonder dat deze karakters uitgediept worden. Het boek lijkt hierdoor uit twee delen te bestaan: de roman over de liefde tussen Ben en Emily, en het tweede deel over hun leven en familie in Italië. Doordat het hele boek vanuit het perspectief van Emily geschreven is, vond ik dit niet storend. Het maakte mij nieuwsgierig naar de achterliggende reden van wie ze zijn en wat ze in hun leven meegemaakt hebben.

Doordat de tweede helft van dit boek uitvoerig het Italiaanse leven beschrijft, heb ik spontaan zin gekregen om op vakantie naar Italië te gaan. Een portret van Emily is een heerlijk, vlot lezend boek om alvast in de vakantie stemming te komen!