Briljante lego ideeën – ideale cadeautip!

Het is een vaste prik op menig verlanglijstje van kinderen: lego. Voor alle (hulp)sinterklazen in het land die eigenlijk liever een boek willen geven, maar niet voorbij willen gaan aan de wensen van de kinderen is er een perfecte oplossing. Het boek Briljante Lego ideeën staat boordevol fantastische dingen die je kunt bouwen met de steentjes die je al hebt.

Menig ouder zal het herkennen. De kinderen hebben dozen vol lego en toch niets om mee te spelen. Want die raceauto is al klaar en zonde om weer uit elkaar te halen. En toch vragen ze voor hun verjaardag of Sinterklaas iedere keer weer een nieuwe bouwset. Want lego is en blijft leuk. En er verschijnt ook iedere keer weer iets nieuws op de markt. Maar het kan nóg leuker. Door van de steentjes die je al hebt weer iets nieuws te bouwen. Maar dat is toch in de praktijk makkelijker gezegd dan gedaan. Want wat ga je dan maken? Het handige van zo’n bouwset is dat er een instructieboekje bij zat. Gelukkig is er nu een boek vol briljante lego ideeën. Boordevol leuke ontwerpen, inclusief bouwinstructie en overzichtelijke lijst van steentjes die je ervoor nodig hebt.

Wees creatief

Zo kun je van je steentjes ook een 3d-knikkerdoolhof bouwen. Of een bizarre boomhut. Of een sorteermachine voor knikkers. Echt, het zal moeilijk worden om in dit boek niet iets uitdagends te vinden wat je wilt bouwen. Elk bouwontwerp wordt voorafgegaan door een lijst van bouwstenen die je nodig hebt. Mocht je niet alles in de eigen voorraad vinden, dan is er geen nood. Vaak kun je met een vergelijkbaar blokje ook vooruit. Of met een andere kleur. Het gaat immers in dit boek vooral ook om een portie creativiteit. En mocht je toch belangrijke onderdelen missen? Dan geeft het boek ook tips waar je losse steentjes kunt kopen.

Briljante lego ideeën

Bouw en leer

Heb je eenmaal alle ingrediënten verzameld, dan kan het bouwen beginnen. Het boek geeft duidelijke stap-voor-stap instructies. En zo kan het dus zomaar zijn dat jouw hijskraan een snoepmachine en je garage een flipperkast wordt. In gekleurde kadertjes staan ook nog eens leuke feitjes over natuur- en bouwkunde. Zo kom je bijvoorbeeld te weten hoe een katrol precies werkt of waardoor het komt dat de armen van de robot kunnen bewegen.

Haal meer plezier uit je bouwstenen

‘Briljante lego ideeën’ is de perfecte feestdagen-tip. Voor alle lego liefhebbers vanaf een jaar of zeven. Of het nu echte lezers of bouwers zijn, denkers of doeners, creatievelingen of pietjes precies. Dit boek garandeert uren speel- en bouwplezier. En voor wie na dit boek nog om meer inspiratie verlegen zit: van Sarah Dees verschenen eerder ook Geweldige Lego ideeen en Fantastische lego ideeën.