Je bent geweldig – Jill Mansell

Een boek vol liefde, afscheid nemen, keuzes maken en een onverwachte toekomst.

Hallie weet heel goed hoe haar toekomst eruit ziet: Zorgelijk. Leven met de dag, niet denken aan de toekomst. Dat is waar ze, door haar ziekte, goed in is geworden. En net doen alsof je op vakantie bent of op een terras zit wanneer je beste vriendin Bea je belt met de vraag: wat ben je aan het doen? Dit houdt haar leven leuk, net als het bijhouden van haar geheime website en …. het stiekem dromen over haar grote onbereikbare liefde: Luke.

Het perfecte plaatje

Flo daarentegen geniet van het leven, doet het werk waar ze bewust voor gekozen heeft en geniet van haar grote liefde Zander. Het perfecte plaatje. Tot dat ene moment, wanneer Lena, de zus van Zander, weer eens zijn hulp nodig heeft.

Tasha

De derde hoofdpersoon van het boek: Tasha durft amper van haar grote liefde Rory te genieten. Zijn passie voor avontuurlijke sporten bezorgt haar nachtmerries. Uit angst dat hem iets overkomt is ze overbezorgd en niet van plan mee te doen aan zijn manier van adrenaline-kicks. Totdat ze onder grote druk besluit te gaan parachutespringen. Vanaf dat moment verandert haar leven drastisch.

Tijdens het lezen van deze chicklit moet je je best doen om alle namen en hoofdpersonen goed in beeld te krijgen. In de eerste hoofdstukken is het onduidelijk wat deze personages met elkaar te maken hebben. Maar gedurende het boek worden hun levens onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het verdriet van de één, betekend een nieuwe toekomst voor de ander.

Je bent geweldig is een heerlijk boek. Zodra je de personages goed kent, krijg je een vermoeden van hun verbondenheid. Zoals je van een chicklit mag verwachten bevat ook dit boek humor, zelfspot en liefde.

Daarnaast beschrijft dit boek ook de andere kant van het leven: Verdriet en afscheid nemen. Doordat het afscheid nemen van een geliefde het begin is van het leven van een ander, blijft het feelgood verhaal goed overeind zoals je van een chicklit verwacht waardoor het een goed, luchtig en prettig leesbaar boek is.

Absoluut één van de betere Jill Mansell boeken, juist omdat het ook de andere kant van het leven laat zien.