Over ons

Wat doen wij?

Boekrecensieblog.nl bevat boekrecensies van verschillende genres. Wij specialiseren ons niet in thrillers, young adult, Engelstalig, roman of anders. ​Bij ons vind je geen vooroordeel over een zelf uitgegeven boekje of een internationale bestseller. Spreekt een boek ons aan, dan lezen we dat en daarna schrijven we een waardevolle recensie.

Wie zijn wij?

Boekrecensieblog.nl bestaat uit een groep van zes vrouwen en een man met veel schrijfervaring. Marga leest en schrijft graag over paarden, couture, politiek en natuur. Yvonne kan genieten van een echte chicklit of een meeslepende roman terwijl Lysanne meestal kiest voor Young Adult of Engelstalig. Jacomien heeft een voorkeur voor Scandinavische thrillers maar leest feitelijk alles wat los en vast zit. Natasja leest Fantasy en romans en Noortje schrijft graag over kinderboeken en leescultuur. Godart schrijft gedichten en plaatst af en toe een recensie over een boek dat hem heel erg aanspreekt.

Hoe werken wij?

Omdat we zelf veel schrijven, reeds een boek hebben uitgegeven of pogingen doen om zover te komen, begrijpen we als geen ander hoeveel tijd en aandacht er aan een boek is besteed. Ieder boek, ongeacht het onderwerp en het aantal woorden zal door ons op een respectvolle manier worden gerecenseerd.

Geen sterren?

Op deze website werken we niet met sterren. Ieder boek heeft zijn eigen karakter en iedere schrijver zijn of haar eigen stijl. Net als kleding is een boek onderhevig aan smaak en zal het de ene lezer wel aanspreken en de andere niet. Wij doen ons best om in dit blog zo duidelijk mogelijk aan te geven waar het boek over gaat, voor wie het boek geschikt is en wat de lezer ervan kan verwachten.

Dezelfde recensie ook op een andere site?

Soms wordt een recensie ook op Hebban of op Bol.com gepubliceerd. Dit gebeurt echter niet altijd. Een recensie wordt maximaal op twee sites gepubliceerd.

Interview

Een auteur die zijn eigen werk toelicht is voor ons en voor de lezers altijd heel interessant. Ben je als auteur bereid om hieraan mee te werken, laat het ons dan weten, we stellen dat zeer op prijs!

Hobby of verdienmodel?

Lezen vinden we gewoon erg fijn om te doen. Ook het schrijven van recensies is voor ons een leuke hobby waarmee we de lezer willen informeren. Er is geen verdienmodel. ​Vind je als lezer de recensie zo aantrekkelijk dat je besluit om het boek te bestellen en klik je daarbij op de link naar bol.com, dan ontvangen wij een heel klein percentage van de verkoopprijs. ​Dat helpt ons om de website te onderhouden en te beveiligen. Daar kunnen we niet van leven, misschien dat we er na een heel jaar sparen een keer samen koffie van gaan drinken.

Meeschrijven?

Heb je een heel mooi boek gelezen en wil je dit graag delen d.m.v. een recensie, schrijf je iedere dag een haiku of liggen er bij jou nog een paar zelfgeschreven spannende korte verhalen onder een laagje stof, neem dan gerust contact met ons op via onderstaand mailadres. Een gastrecensie, – blog, – column, -gedicht, -artikel of – verhaal is altijd mogelijk. We zijn niet zo heel streng, maar passen indien nodig, en in overleg, wel de tekst aan voordat deze geplaatst wordt.

Proefexemplaren?

Niet alle boeken die hier worden gerecenseerd komen vers van de pers. We lezen met regelmaat een ‘gouwe ouwe’ die we hebben geleend, of misschien wel hebben gekocht op een boekenmarkt.
Net als alle andere boekenbloggers schrijven wij ons in voor een proefexemplaar als er een nieuw boek wordt gepromoot dat ons aanspreekt. ​Ook voor ons is het altijd weer een verrassing of wij worden uitgekozen om een boek te mogen recenseren.

Vragen?  Stuur dan een mailtje naar; boekrecensiesblog@gmail.com